معرفی وبلاگ
با نام و یاد خداو با سلام و درود فرآوان بر کاربران عزیز. در این وبلاگ سعی داریم جازبه های گردشگری مناطق ایران عزیزمان را برای شما معرفی کنیم. البته من چون بیشتربه شهری که دارم در آن زندگی می کنم دسترسی دارم بیشتر مناطق شهر خودم را معرفی میکنم. با ارائه نظراتتان ما را شاد کنید
دسته
دوستان گردشگر ايراني
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 94939
تعداد نوشته ها : 31
تعداد نظرات : 2
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

مقدمه:

منطقه ايوان بخشي از سرزمين امپراتوري بزرگ ايران زمين بوده كه دوران پرحوادث وفراز ونشيبي را پشت سر گذاشته است ويادگاريهاي فراواني از اين دوران كهن را در داخل خود حفظ كرده است.

اين منطقه در دوران هاي گذشته با فروپاشي هر سلسله و روي كار آمدن حكومت هاي جديد حوادث وجريان هاي زيادي را كه بيانگر رويدادهاي مهم تاريخي مي باشد همراه دارد.

وجود شهرها وآثار به جاي مانده از دنياي باستان نشاني از آنست كه اين ديار در دورانهاي مختلف باستاني به علت هواي نسبتا ملايم وكوهستاني و وجود آب وجنگل فراوان سخت مورد توجه واقع بوده واز مراكز پرجمعيت وجزو اولين مناطقي است كه زندگي اجتماع وشهري در آن شكل گرفته است.

انچه كه امروز نشان مي دهد و ثابت مي كند به احتمال قوي مردماني كه در اين منطقه ابتدا به شهرنشيني روي آورده ودر اين منطقه اقدام به تشكيل بازارچه ها ومراكز تجاري نموده اند.

موقعيت شهرستان ايوانغرب:

اين شهرستان كه در سمت شمالي استان ايلام قرار گرفته است و يكي از شهرستان هاي كم وسعت استان به شمار مي رود.

ايوانغرب از طرف شمال شرقي وشرق به شهرستان شيروان چرداول،از شمال وشمال غربي به شهرستان گيلانغرب،از جنوب به بخش چوار از توابع شهرستان ايلام،از غرب به بخش سوماراز توابع شهرستان قصر شيرين محدود مي شود.

ارتفاع متوسط ايوان از سطح دريا 1170متر مي باشد.

وسعت شهرستان ايوان:

مساحت شهرستان ايوان حدود 1153 كيلومتر مربع است. اين مساحت در حدود 6%كل استان است.

ايوان از سال 1374 از بخش به شهرستان تبديل شد وداراي دو بخش مركزي وبخش زرنه است.جمعيت شهرستان ايوان براساس آخرين سرشماري بالغ بر 60 هزار نفر مي باشد.


اسلایدر

همه محبوب کردن فقط تو مونی ها :
X