معرفی وبلاگ
با نام و یاد خداو با سلام و درود فرآوان بر کاربران عزیز. در این وبلاگ سعی داریم جازبه های گردشگری مناطق ایران عزیزمان را برای شما معرفی کنیم. البته من چون بیشتربه شهری که دارم در آن زندگی می کنم دسترسی دارم بیشتر مناطق شهر خودم را معرفی میکنم. با ارائه نظراتتان ما را شاد کنید
دسته
دوستان گردشگر ايراني
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 94977
تعداد نوشته ها : 31
تعداد نظرات : 2
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
گيلان.گيلانغرب.نامي كه تمام هر آنچه كه مي خواهم بگويم را خود مي گويد.گيلان.راستي شما وقتي كه اسم گيلان را مي شنويد چه چيزي به طور آني به ذهن شما خطور مي كند؟بله،درست است سرسبزي،باران،منطقه ايي خوش آب و هوا.براستي كه نام گيلان برازنده اين شهرستان است.شهري كرد زبان با گويش شيرين كلهري.

 

شهرستان گيلانغرب در غرب استان كرمانشاه قرار دارد.متاسفانه شهرستان گيلانغرب به دليل دوري از مركز استان و هم چنين كوه بسيار خطر ناك قلاجه(البته اين كوه متعلق به استان ايلام و شهرستان كلهر زبان ايوانغرب است)به آن رسيدگي زيادي نشده است كه خوشبختانه زمزمه هايي شنيده مي شود كه در اين كوه خطر ناك قلاجه توني زده مي شود تا فاصله دو شهرستان كلهر زبان يعني ايوانغرب و گيلانغرب را به شهرستان كلهر زبان ديگر يعني اسلام آباد غرب نزديك تر كند.گيلان غرب شهري كه در زمان جنگ توانست لشكر زرهي عراق كه در آن زمان چهارمين ارتش بزرگ جهان بود را به عقب برانند و اين يك برگ زرين ديگري بر تارك اين شهر دلير پرور گذاشته است.

اگر ما بخواهيم شهرستان گيلانغرب را در يك كلمه خلاصه كنيم بي شك اين استاد كيهان كلهر است كه خود نمايي ميكند.بله همان گونه كه از شهرت اين شخصيت بزرگ موسيقي ايران مي توان فهميد ايشان كرد كلهر زبان و گيلانغربي است.

شهرستان گيلانغرب از شمال با شهرستان سر پل ذهاب،از جنوب با شهرستان ايوانغرب،از شرق با شهرستان اسلام آباد غرب و از غرب با شهرستان قصر شيرين هم مرز است.

اين شهر هايي كه در بالا ذكر شد همگي كرد زبان با گويش شيرين كلهري هستند و روابط بسيار نزديك خانوادگي با هم دارند و همگي با هم فاميل هستند.

گيلانغرب مردمي مهربان،سخت كوش،شكيبا و غيرتمند هستند كه به مهمان نوازي شهره عام و خاص مي باشند و به شما خواننده گرامي توصيه مي كنم كه اگر تا به حال به اين شهرستان نرفته ايد حتما در اين ايام عيد و تعطيلات يك سفري به اين شهرستان خوش آب هوا داشته باشيد و مطمئن باشيد كه ضرر نخواهيد كرد


اسلایدر

همه محبوب کردن فقط تو مونی ها :
X